pondělí 4. ledna 2016

3 nejlepší za rok 2015

I letos vám přináším svoje roční shrnutí. Co se mi líbilo v roce 2014, najdete tady!

Kniha: Gone with the Wind / Jih proti severu (Margaret Mitchell)
V téhle knize je toho tolik. Válka, neštěstí, přátelství, hlad, emoce, láska, peníze, přitažlivost, zklamání, smrt, pokrytectví, krása, nenávist, oddanost. Je tolik úhlů, ze kterých můžete Jih proti severu vnímat. Je to úžasný válečný román, který navždycky pozměnil můj náhled na americkou občanskou válku. Je to kniha s hlavní hrdinkou, která je neuvěřitelně odhodlaná, ale současně taky bezcitná. Je to příběh o konci jedné doby a začátku jiné. Je o lásce ve všech podobách. A hlavně je to příběh o tom, že vždycky na nás čeká nový den


Film: Boyhood / Chlapectví
Naprosto autentický film o jednom dospívání. Natáčel se 12 let a scénář se upravoval tak, jak šel čas. A co je na něm nejlepší? Nemá jasnou pointu. Nemá jasný konec. Život prostě plyne bez toho, abychom řešili, jaký měla smysl každá jednotlivá událost. Život není film s jasně daným scénářem. Improvizujeme a občas nemáme tušení, co zrovna děláme. A přesně takové je Chlapectví. Plynoucí.


Seriál: Labyrint
Žádný nový seriál jsem v roce 2015 sledovat nezačala. Pokračovala jsem v těch, co už sleduju delší dobu (hlavně Lost!). Na podzim se ale objevilo něco skvělého a bylo to české! Labyrint je detektivní série s mysteriózním laděním, která mi opravdu sedla. Velmi pomalé poodhalování vraha, skvělé budování napětí a množství dobrých hlášek. Nechybí ani osobní život hlavních detektivů, který tam podle mě byl trochu navíc. Prý se už chystá pokračování!


Přeju vám hodně dobrých příběhů v roce 2016!
(Obrázky: weheartit.com a MediaGuru)

4 komentáře:

  1. Tak s výběrem Labyrintu se silně neztotožňuju :D

    Přemýšlím, co se mně líbilo nejvíc za minulý rok: a zjišťuju, že jsem četla opravdu hodně dobrých věcí! Vlastně ve většině samé dobré věci, protože jsem poslední dobou už s výběrem dost náročná. Moc přehmatů nebylo. Tak mi z toho vychází příběhově úspěšný rok! :)

    OdpovědětVymazat
  2. To mi bylo jasné hned :D

    Tak napiš třeba nejlepších 5! Zajímá mě, jestli si něco z toho vyberu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ani těch 5 bych asi nedala! Ale popřemýšlím o tom a možná to vezmu jako výzvu ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Já s Labyrintem souhlasím částečně, líbilo se mi to moc, ale přesto mám určité výhrady :) Nicméně s filmem Boyhood "mohutně" souhlasím :) nadchlo mě vše - nápad filmovat osudy jedné rodiny se stejnými herci jako dlouhodobý projekt- super; skvělé herecké výkony - úžasné; vynikající soundtrack. No prostě velká paráda :)

    OdpovědětVymazat