čtvrtek 17. září 2015

Polaroidy můžete mít i z digitálního foťáku

Před časem se mi zalíbily polaroidy, které normálním fotkám podle mě dávají mnohem zajímavější vzhled. Zjistila jsem, že investice do polaroidového foťáku by se mi moc nevyplatila (zvlášť kvůli ceně filmů, která by po čase několikanásobně převýšila cenu foťáku), a tak jsem našla pár možnosti, jak si vytisknout fotky z digitálu anebo taky z Instagramu.


První z nich je Vyvolej.to, které - pokud mám správné informace - u nás přišlo s nabídkou polaroidů jako první. Za jednu fotku dáte 9 korun, ale objednat si jich musíte aspoň 12. Postupně do nabídky přibyly taky magnety a klasické fotky (10x15 nebo 13x18) v polaroidovém vzhledu. A nejnovější je možnost dávat fotkám barevné rámečky místo bílých, kterou jsem využila a zvlášť v kombinací s černobílou fotkou to vypadá skvěle. Barvu rámečku a popisky (podle mě dost nezajímavým písmem) můžete nastavit během objednávky, stejně jako posun nebo otočení obrázku, takže máte jasnou představu, jak fotky budou vypadat. Oceňuju taky odběrové místo v centru Prahy, na Žižkově kousek od Hlavního nádraží (nebo si fotky můžete nechat poslat za 37 korun domů). A k fotkám dávají maličké album.


Nově jsem vyzkoušela Prixtil, který jsem objevila na Slevomatu. Oproti Vyvolej.to nemají moc interaktivní prostředí objednávky. Prostě nahrajete fotky (já jsem je uložila v .rar na Uložto) a počkáte, co se bude dít. Výsledek mě příjemně překvapil. Fotky jsou o trošku větší, než z Vyvolej.to, a na papíře, který spíš připomíná tvrdou čtvrtku; nejsou moc lesklé. Až na jednu fotku, kde jsem zalitovala, že není možnost posunutí, jsou všechny krásné. Pokud si koupíte voucher (platí do 30. září), jedna fotka vás vyjde na 7,50, mimo akci na 10 korun. Vyzkoušela jsem osobní odběr kousek od metra Střížkov, místo je ale v bytovém areálu, který je částečně ve výstavbě, takže jsem docela bloudila; příště radši využiju služeb pošty.


Poslední možností je ještě Fotolab (CEWE), ale ten jsem zavrhla rovnou, protože má zdaleka nejvyšší ceny (za jednu fotku okolo 16 korun plus ke každé objednávce počítá balné).

Ze všech fotek, které teď mám, se chystám udělat malou galerii na zdi, kterou zdokumentuju v některém z dalších příspěvků.

Žádné komentáře:

Okomentovat