středa 9. září 2015

Nové televizní seriály pro podzimní týdny

I letos (stejně jako minulý rok) jsem dala šanci novým podzimním seriálům v České televizi. Zatímco ty loňské z české produkce nejspíš skončily na smetišti dějin (i když přiznávám, že Soudce A. K. jsem sledovala až do nepříliš uspokojivého konce), aspoň na jeden z těch letošních bychom si mohli i za rok vzpomenout.

Labyrint


Jiří Strach režíroval kriminálku, která svou mysteriózní atmosférou navazuje na třídílné série Ďáblova lest a Ztracená brána. Začíná nálezem těla lokálního politika probodnutého kůlem, pokračuje zmizením dívky. Českým kriminalistům pomáhá ve vyšetřování zarputilá Slovenka, která případ spojuje s vraždou slovenské dívky. Labyrint pokračuje v současném trendu drsných severských detektivek - včetně hlavního hrdiny Jiřího Langmajera a jeho neuspořádaného rodinného života. Ke sledování (nebo čtení) detektivek se moc často nedostanu, takže nemám moc velké srovnání, ale Labyrint můžu doporučit.

Na předchozí díly se podívejte tady.

Rudyho má každý rád


Adaptace cizích seriálů možná není vždycky špatný nápad, ale v případě sitkomů ano. Rudyho má každý rád vychází z amerického sitkomu Raymonda má každý rád, který letěl v devadesátkách. Herci se sice docela snaží, ale dialogy doslova šustí papírem, jak se scénáristi snaží do českého prostředí vložit něco, co bylo vtipné v Americe před dvaceti lety. A celé to prostředí je příšerně umělé, takže ani na minutu nevěříte, že se to celé neodehrává kdesi ve studiu. Když k tomu ještě připočítám umělý smích téměř za každou větou (přičemž těch vtipných tam je vážně poskrovnu), nemůžu pochopit, proč v tom hrají ti herci, co v tom hrají (Saša Rašilov, Jitka Schneiderová, Eva Holubová, Oldřich Navrátil, David Novotný). A proč se to vlastně vysílá.

Pokud to přece jen chcete zkusit, podívejte se sem.

Doktor Martin


V pátek beží další seriál podle předlohy, tentokrát britské. Miroslav Donutil hraje bývalého chirurga, který se stěhuje do vesnice v Beskydech, aby se stal novým praktickým lékařem. Ten příběh by nebyl špatný, kdyby tak moc nesázel na stereotypy. Doktor je z Prahy - arogantní. Lidi z vesnice - přátelští a dobrosrdeční. Když se doktor snaží zavést nějaký řád v ordinaci, je špatný; takhle se to asi dělá v té jeho Praze. Takže zápletka je jasná - na konci strohý a arogantní doktor "Pražák" roztaje a zapadne mezi vesničany. (Většina těch vesnických postav je jinak tak hloupá, až si říkám, že tvůrci chtějí podporovat nevraživost Prahy vůči regionům a naopak... Ve mně stoprocentně podpořili pragocentrismus.) Nejspíš bude stačit podívat se za pár týdnů, abych zjistila, jak moc jsem se trefila.

Minulé díly najdete tady.

Pátá série Panství Downton


A na závěr moje milované Panství Downton, jehož předposlední série začala v pátek na ČT2. Jen málokterý seriál ve mně dokáže vyvolat takové emoce. Jen málokterý seriál zůstává skvělý i po tolika sériích. Jen málokterý seriál je v dabingu téměř tak dobrý jako v originále. V Panství Downton ožívá stará dobrá Británie z dob, kdy ji ještě všichni brali vážně. Kdy všichni uznáváli roli aristokracie ve společnosti. A ukazuje dobu, kdy se tohle začalo už trochu lámat. (Trochu víc jsem o něm psala loni.)

(Obrázky: 1, 2, 3, 4)

4 komentáře:

  1. Trochu se stydím, že jsem letošní začátek seriálové sezony na ČT prošvihla... Ale nic z toho mě vlastně neláká. Tedy samozřejmě, budu pokračovat v Panství (jo, ještě jsem první díl neviděla) - ale i z tohohle seriálu už jsem byla na konci minulé série tak nějak unavená a některé dějové linie mě vyloženě štvaly (jo, vím, že máš Lady Mary ráda, ale já bych ji odlifrovala někam k příbuzným do Ameriky, fakt!).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, v ČT se fakt málokdy objeví seriál, na který by si někdo vzpomněl i po letech... Je to škoda, ale pro mě má větší cenu koukat se na nějaký britský/americký.

      Vymazat
  2. Labyrint je jediný seriál, který sleduji. Mám k němu sice výhrady, ale je to zajímavé, napínavé, něčím mi to trochu připomnělo Městečko Twin Peaks - spousta podivných postav, pohřešovaná mladá dívka....
    Doktora Martina jsem zkusila - v polovině prvního dílu jsem to musela vypnout, bylo to neskutečně hloupé. Další díly prý byly lepší, ale další šanci tomu dávat nebudu. Já ty české seriály jaksi nemusím. A vůbec se chci před televizí vyskytovat co nejméně :) Raději si budu číst :)

    OdpovědětVymazat